site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Nabil BankNabil Bank
इतिहास खिच्ने पत्रकार
Sarbottam CementSarbottam Cement

– नरेश फुयाँल 


तीन दशक लामो पञ्चायतविरोधी जनआन्दोलनको झल्को सम्झिनुपर्‍यो भने धेरैको मनमा एउटा तस्बिर नाच्छ । ०४६ चैत २७ गते आयोजित विजयोत्सवमा सहभागी आन्दोलनकारी दुर्गा थापाले उत्साहित हुँदै दुवै हात उचालेको त्यो तस्बिरले परिवर्तनप्रतिको आम सपनालाई प्रतिविम्बित गर्छ । तीन दशकपछि पनि त्यो तस्बिर उत्तिकै जीवन्त र सान्दर्भिक लाग्छ ।

यो ऐतिहासिक तस्बिर थियो । मीन बज्राचार्यसँग यो तस्बिरको आफ्नै लामो कथा छ । तर, त्यसअघि मीनका अरु कथा सुनौं ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

० ० ०

नियम–कानुन पञ्चायतको खल्तीमा थियो । मन परेकालाई काखा, नपरेकालाई पाखा लगाउन कानुनै चाहिन्थेन । पञ्चहरूको बोली नै काफी थियो । राजनीतिक विचारधारा मिलेन या कार्यशैली चित्त बुझेन भने जतिखेरै पनि समातेर जेल हाल्थे ।

Global Ime bank

परोपकार हाइस्कुुललका प्रधानाध्यापक भए पनि सिद्धिरत्न बज्राचार्यको जागिर सरकारले खोसिदियो । जिन्दगीको ऊर्जाशील समय राज्यको सेवामा बिताएबापत उनले सेवा–सुविधा त पाएनन् नै, पेन्सनबाट पनि बञ्चित भए । उनी ०२८ सालमा परलोक भए । मीनको उमेर जम्मा ४ वर्षको थियो । बुवा बितेको सम्झना उनको दिमागमा धमिलो छायाजस्तै छ ।

बुवा बितेपछि उनी स्कुल भर्ना भए । स्कुलले छात्रवृत्तिमा पढ्ने चाँजोपाँजो भने मिलाइदियो । पढ्न भन्दा पनि उनलाई फेसनमा रुचि थियो । स्कुल ‘बंक’ हानेर फिल्म हल पुग्थे । त्यो बेला नेपाली फिल्म आक्कलझुक्कल मात्रै बन्थे । हेर्ने हिन्दी फिल्म नै थियो । मौका परे मीन एउटै फिल्म दर्जन पटक हेर्थे । अमिताभ बच्चन, राजकुमारलगायत हिरोका कुनै चलचित्र छुट्दैनथे । उनीहरू जस्तो ड्रेसअप गर्थे, मीनलाई पनि त्यस्तै लगाउनु पर्ने । 

बुधबार ‘बाह्रखरी’को कार्यालय आइपुग्दा पनि उनी कम ‘फेसनेबल’ लाग्दैनथे । जिन्सको नीलो ग्रन्च पाइन्ट र जिन्सकै सर्टमा ठाँटिएका मीनको टाउकोमा गोलो ह्याट थियो । आँखामा चश्मा । उमेरले फड्को मारे पनि उनको ‘लुक्स’ तन्नेरी नै थियो । डे«सअपमा ‘सेन्स’सँगै बोलीमा पनि उस्तै ‘चार्म’ छ उनको ।

परोपकार हाइस्कुलनजिकै विष्णुमती नदी थियो । पौडी भनेपछि मीन हुरुक्कै । परोपकार हाइस्कुलको पर्खाल नाघेर अर्कोतिर हामफाल्दा विष्णुमतीको किनारमा पुगिन्थ्यो । कलकल बग्ने विष्णुमतीको त्यो बेलाको कञ्चन पानीमा माछाजस्तै पौडिन्थे मीन । डुबुल्की मार्दै उनी कालमोचनसम्म पुग्थे । 

बुवा प्रधानाध्यापक भए पनि आमा ‘ल्याप्चे’ थिइन् । तर, निकै व्यवहारिक । घर चलाउन सहज थिएन । आमाले भनिन्, “छोरा, घर चलाउन म एक्लैलाई गाह्रो भयो । तैले केही काम गर्नुपर्छ होला ।”

प्रिन्टिङ प्रेसमा काम गर्न थाले मीन । कटर मेसिनले बिल कटिङ गर्ने र नम्बरिङ गर्ने उनको काम थियो । ८ वर्षमै बिहान–बेलुका प्रेसमा काम गर्नु र दिउँसो स्कुल जानु उनको दैनिकी बन्यो । बुवा नहुँदाको पीडा उनी सुनाउँछन्, “बिहान–बेलुका प्रेसमा काम गर्नु पथ्र्यो । शरीर थाकेर पनि होला— राति पढ्न मन लाग्दैनथ्यो । त्यसैले होमवर्क स्किप गर्न कक्षा बंक गरिन्थ्यो । रिजल्ट जहिले पनि दोस्रो श्रेणीमा आउँथ्यो ।”

८ वर्षको बच्चालाई काममा लगाएर पढाइ बिगारिदिएको भन्दै छिमेकीले कुरा काट्न थालेका थिए । आमाले मीनलाई काम नगर्न भनिन् । छिमेकीको करकर र कुरा कटेको सहन नसकेर उनले छोरालाई कामबाट छुटाइदिइन् ।

घर चलाउन सहज थिएन । गाह्रो भएपछि उनले भनिन्, “बाबु गाह्रै भयो । दाइ त मान्दैन, तँ काम गर् न है ।”

फेरि उनले आफन्तलाई भनेर ट्रेलरमा काम लगाइदिइन् । सेवक ट्रेलरमा काम गर्न थाले मीन— उमेर ११ वर्ष थियो । उनले काम गरेको ‘सेवक टेलर’ अहिले रुपान्तरण भएर ‘ह्युमेन फिट’ टेलर भएको छ । एसएलसी दिएको वर्षसम्म उनले त्यहीँ काम गरे ।

एसएलसी दिएको वर्ष जाइकाको सहयोगमा सञ्चालित फेसन डिजाइनिङको कोर्स गर्ने अवसर पाए । ०४१ सालको कुरा थियो । डमीमा राखेर आधुनिक जुकी मेसिनबाट अत्याधुनिक फेसनका लुगा सिलाउने तालिम पाए । सानैदेखि टेलरिङमा काम गरेकाले प्राक्टिकल र ड्रइङमा उनी अब्बल थिए । थ्योरीमा थोरै कमजोर भए पनि केही नजान्ने भने थिएनन् । प्रयोगात्मक परीक्षामा उनैले सहयोग गरेकी महिला प्रथम भइन् । पहिलो र दोस्रो दुबै जापान जान पाउँथे । तर, उनलाई ‘ब्याक’ गरियो । मीन जापान जाने अवसरबाट बञ्चित भए ।

त्यसपछि उनले हिमालयन टुर एन्ड ट्राभल्समा काम गर्न थाले । नौ महिना काम गरेपछि मीनका अस्ट्रेलियन साथी नेभी क्याप्टेन ली लेन पोन्टेनले सोधे, “अवसर पायौ भने तिमी अस्ट्रेलिया आउँछौ ?”

मीनकी आमा भर्खर बितेकी थिइन् । उनलाई उदासीले छोपेको थियो । मुखमै आइसकेको जापान जाने अवसर गुमेको थियो । ठीक त्यही बेला पोन्टेनले अस्ट्रेलिया बोलाएपछि उनले भने, “ह्वाइ नट ?”

मीनले फेसन डिजाइनसम्बन्धी कोर्ससमेत गर्न चाहेको सुनाए । पोन्टेनले फेसन डिजाइनको कोर्सका लागि आफू पक्का नभए पनि ‘घुम्न भने आउन सक्छौ’ भनेपछि ०४२ मा मीनले पखेटा हाले अस्ट्रेलियाको । 

६ महिना अस्ट्रेलिया बस्दा उनले फेसन डिजाइन गर्न पाएनन् । पढ्न पनि पाएनन् । तर, उनी अस्ट्रेलियाका अधिकांश शहर घुमे । फेसन शोहरू हेरे ।

अप्रिल–१४ मीनको जन्मदिनमा पोन्टेनकी बहिनीले मिनल्टा अटोमेटिक क्यामेरा उपहार दिइन् । त्यसपछि तस्बिर  खिच्न थाले मीन ।

एकदिन सर्कल क्युबाट म्यान्ली बिच जाँदा मीनले पानी जाहाजबाट ओपेरा हाउसको तस्बिर खिचे । त्यो तस्बिर देखेर त्यहाँका साथीहरूले भने, “ओहो, यो त पूरै प्रोफेसनल तस्बिरजस्तो छ । तिमी पनि प्रोफेसनल फोटोग्राफर जस्तै लाग्छौ ।”

\"\"६ महिनापछि मीन नेपाल फर्किए । उनलाई अस्ट्रेलियन साथीहरू ‘फोटोग्राफर’ भन्थे । मीन मच्छेन्द्रनाथको फोटो खिचेर उनीहरूलाई पठाइदिन्थे ।

अस्ट्रेलियाबाट फर्किएपछि उनी फोटो खिच्न खुब घुमे । कहिले चन्द्रागिरि, कहिले नागार्जुन त कहिले फुलचोकी र चाँगुनारायण पुग्थे । घुम्दा ल्यान्डस्केप, कल्चरल, लाइफ स्टाइललगायतका सबैखाले तस्बिर खिचे ।

तस्बिरमा उनका हात कुशल भइसकेका थिए । तस्बिरको एंगल हेर्न उनका आँखा बानी परिसकेका थिए । त्यसबेला उनका एकजना साथी पत्रकारिता गर्थे । उनले एक दिन भने, “मीन तिमी यस्तो राम्रो फोटो खिच्दो रहेछौ । आज एउटा घटना छ, त्यसको फोटो खिच्न सक्छौ ?”

‘खिच्न सक्छौ ?’ भन्ने उसको शब्दले मीनलाई मुटुमै रोप्यो ।

“शायद उसले ‘खिच्न सक्छौ ?’ नभनेको भए म खिच्दिनथें होला । त्यो शब्द नै मेरा लागि च्यालेन्जजस्तो भयो । त्यसैले उसैले भनेको फोटो खिचें,” मीन सम्झन्छन्, “त्यही फोटो १९८७ जुलाई १७ मा ‘द कमनर’मा छापियो । त्यो मेरो पहिलो तस्बिर थियो पत्रिकामा छापिएको ।”

त्यो तस्बिर छापिएपछि गोपालदास श्रेष्ठले मीनलाई भने, “तिमी त सिद्धरत्नको छोरा रे हैन ? ऊ त मेरो साथी हो । तिमी यो क्षेत्रमा कसरी आयौ ? यो त राम्रो क्षेत्र हो । तर, च्यालेन्जिङ पेसा पनि हो । तिमी काम गर्छौ ?”

लगत्तै मीन ‘विमर्श’मा काम गर्न थाले । केशवराज पिँडाली, कमल जोशी, श्री आचार्य, बलदेव थापा, पदम ठकुराठीलाई भेटे । पिँडालीले एकदिन सोधे, “बाबु, हामीसँग मिलेर काम गर्ने हो ?”

“म कलेज पढ्छु,” मीनले भने ।

“हुन्छ, हरेक बिहीबार आउनुपर्छ । तिमीलाई फोन आउँछ अनि अन्तर्वार्ताका लागि फोटो खिच्न जानुपर्छ,” पिँडालीले भने, “अरु दिन तिमी मस्त घुम । तिमीले जस्तो फोटो खिच्छौ, खिचेर ल्याऊ ।”

आमा बितिसकेकी थिइन् । घरबहालले बिजुली र पानीको पैसा तिर्नमात्रै पुग्थ्यो । पिँडालीले २ हजार दिन्छु भनेका थिए । त्यही भए पनि ‘पकेट मनी’ हुन्छ भनेर मीनले ‘हुन्छ’ भन्दिए ।

०४४ फागुन २९ गते दशरथ रंगशालामा खेल भइरहेका बेला आँधीबेहरी आएपछि शुरु भएको भागदौडमा थुप्रै दर्शककको मृत्यु भएको थियो । त्यो घटनाको फोटो मीनले खिचेका थिए । त्यही फोटो लिएर गएका थिए उनी । पिँडाली त्यो फोटो देखेर मीनसँग निकै प्रभावित भए । 

श्री आचार्य, बलदेव थापासँग उनी अन्तर्वार्ताको तस्बिर खिच्न जान्थे । पछि जेलबाट छुटेर हरिहर विरही आएपछि प्रत्येक हप्ता हरिहरसँग उनी तस्बिर खिच्न सँगै जान्थे ।

त्यो अन्तर्वार्ताबाट उनले अन्तर्वार्ताको फोटोमा नयाँ शैली विकास गरे । त्यसअघि अन्तर्वार्तामा स्टुडियोमा खिचिएको तस्बिर छाप्ने चलन थियो । तर, उनले अन्तरर्वार्ताको ‘मुड क्याप्चर’ गर्न थाले । अन्तर्वार्ताको सन्दर्भअनुसार तस्बिर छाप्न थालियो, जुन त्यो बेला निकै मन पराइयो ।

० ० ०

‘कामना’ प्रकाशन गृहको फिल्मी पत्रिका ‘कामना’ बजारमा निकै रुचाइएको थियो । त्यसलाई टक्कर दिन कमल जोशीले ०४५ भदौ ५ गते ‘रुपरंग’ प्रकाशन आरम्भ गरे ।

श्री आचार्य सम्पादकको जिम्मेवारीमा थिए । त्यसैमा रमण घिमिरे पनि थिए । कभर र ब्लोअप तस्बिरको जिम्मा मीनलाई थियो । त्यसका लागि फोटो सेसन गर्नुपथ्र्यो । जहिले पनि उही गौरी मल्ल, उही सुस्मा केसीकै ब्लोअप तस्बिर छापिन्थ्यो । मीनले सोचे— किन नयाँ अनुहार नल्याउने ?

जनार्दन आचार्य र कमल केसीले ‘हुन्छ’ भने । पिँडालीले नेवारीमै भने, “आफैं खोजेर ल्याऊ न त ।”

मीनको दिमागमा मनीषा कोइराला ‘क्लिक’ भइन् । ‘मेगा उल’को विज्ञापनमा उनले मोडलिङ गरेकी थिइन् ।

भर्खर १२ कक्षा सकेकी मनीषा दिल्लीमै थिइन् । काठमाडौं फर्केकै थिइनन् ।

भारतीय नेता चन्द्रशेखर नेपाल आएका थिए । हरिहर विरही र मीन ‘विमर्श’का लागि चन्द्रशेखरको अन्तर्वार्ता लिन शेराटन होटल पुगे । अन्तर्वार्ता लिँदालिँदै प्रकाश कोइराला (मनीषाका बुवा) आइपुगे ।

मीनले प्रकाशलाई ‘रुपरंग’को आवरण तस्बिरका लागि मनीषाको फोटो खिच्न चाहेको बताए । प्रकाशले पनि ‘छोरीले माने म खबर गर्छु’ भन्दै मीनको टेलिफोन नम्बर मागे ।

मीनलाई थाहा थियो— चलचित्रमा खेल्ने चाहना भएकै कारण उनले विज्ञापनमा मोडलिङ गरेकी हुन् । त्यसैले नेपाली चलचित्रका लागि नयाँ अनुहार भनेर आवरण तस्बिर खिच्ने उनको योजना थियो ।

दुई महिनापछिको एक बिहान भाडामा बस्ने एक जनाले मीनलाई बोलाए । त्यो प्रकाशको फोन थियो । आफ्नो फोन नभएको हुँदा मीनले भाडामा बस्नेको नम्बर दिन्थे ।

प्रकाशले भने, “छोरी दिल्लीबाट आइन् । उनले मानिन् । तपाईंहरू तस्बिर खिच्न आउनुस् ।”

क्यामेरा बोकेर मीन महाराजगन्जस्थित कोइराला निवास पुगे । आवरण तस्बिरका लागि मीनले मनीषाको तस्बिर कोठामै खिचे । उनले कोठाभित्र हाफ स्याडो र न्याचुरल तस्बिर खिचे, खास्टो (सल) मा । सल ओडेको तस्बिरमात्रै मीनका लागि पर्याप्त थिएन । ‘ग्ल्यामरस’ फोटो चाहिएको थियो उनलाई । जुक्ति लगाए ।

“आउटसाइड तस्बिर पनि लिऊँ न गार्डेनमा,” मीनले भने । मनीषा राजी भइन् । बगैंचामा पनि उनले तस्बिर खिचे । तर, त्यतिले पनि पुगेन उनलाई ।

थप जुक्ति लगाउनु नै पर्ने भयो । बीपी कोइरालाकी नातिनीलाई छोटो लुगा लगाउनुस् भनेर सीधै भन्न आँट आएन । 

उनले भने, “यस्तो घाम छ, गर्मी भएन मनीषा जी ?”

मीनको आशय बुझिन् मनीषाले, सल फ्याँकेर टिसर्टमा आइन् ।

मीनले सोचेजस्तो तस्बिर खिचे । बगैंचामा दिएको पोजसहित ‘फूल फिगर ब्लोअप’मा छापियो ।

बीपीकी नातिनीको तस्बिर पत्रिकामा पहिलोपटक छापियो ब्लोअपका रूपमा । प्रशंसा र प्रतिक्रियाको ओइरो लाग्यो । कसैले नाक खुम्च्याए, कसैले आ–आफ्नो इच्छा भने ।

यो पनि ऐतिहासिक तस्बिर थियो ।

मनीषामात्रै होइन, नयाँ अनुहार धेरैको तस्बिर खिचे मीनले । निशा शर्मा, अग्नि गुरुङ, पार्वती अधिकारी, निलम केसीलगायत थुप्रैका तस्बिर उनको क्यामरामा कैद भए ।

पत्रिकामै बीपीकी नातिनी मनीषा चलचित्रमा अभिनय गर्न चाहन्छिन् भन्ने छापिएपछि पोखराका फुर्वा छिरिङ गुरुङले मनीषालाई हिरोइन बनाएर चलचित्र निर्माण गर्ने घोषणा गरे । प्रकाश अधिकारीलाई हिरो लिए । चलचित्रको नाम थियो, ‘फेरि भेटौंला ।’

चलचित्रको शुटिङ पोखरामा थियो । चलचित्र युनिटले मीनलाई रिपोर्टिङका लागि बोलायो । उनी पोखरा पुगे । होटलमा एकातिर मनीषाको कोठा थियो, अर्कोतिर प्रकाश अधिकारीको । मीनले रोचक त के देखे भने छोरीको ‘टेक केयर’का लागि मनीषाकी आमा त्यहीँ थिइन् । मीन भने प्रकाशसँगै एउटै कोठामा बसे ।

\"\"

शुटिङ रिपोर्टको तस्बिरसहित समाचार छापियो । फिल्मी पत्रिका बजारमा मजाले दरिएको ‘कामना’ले प्रतिस्पर्धी ‘रुपरंग’का फोटोग्राफर मीनसँग त्यही शुटिङको तस्बिर माग्यो । उनले दिए । ‘कामनाले’ मीनलाई क्रेडिट दिएर ब्लोअप छाप्यो ।

० ० ०

हरि अधिकारीले ‘विमर्श’ लागि कांग्रेस संस्थापक नेता गणेशमान सिंहको अन्तर्वार्ता लिएका रहेछन् । उनले भने, “मीन ! मैले गणेशमान सिंहको अन्तर्वार्ता लिइसकेको छु । तिमीले जमल गएर उहाँको तस्बिर खिचेर ल्याऊ ।”

जमल पुग्दा उनले गणेशमानलाई देखे । “स्कुलमा लौहपुरुष भनेर पढेका व्यक्तिलाई पहिलोपटक मैले त्यहीँ देखें । कुर्सीमा कालो चस्मा लगाएर टक्क बसेको । ठूलो नाक, छेउमा कृष्णप्रसाद भट्टराई,” मीन ०४६ सालतिर फर्किन्छन्, “साँच्चै उहाँ लौहपुरुष जस्तै लाग्यो ।”

उनले गणेशमानको तस्बिर खिचे । फरक–फरक भावभंगिमा खिच्ने प्रयास गरे । किसुनजीले छेउमा बसेर खुब ख्याल गरिरहेको देखेपछि मीनले उनको पनि तस्बिर खिचे ।

पत्रिकामा फोटो छापिएपछि गणेशमानका सहयोगी पीएल सिंहले फोन गरेर तस्बिर मागे । उनी तस्बिर लिएर गणेशमानकै घर क्षेत्रपाटी पुगे ।

पीएल सिंहले मीनलाई सोधे, “तिमी के गर्छौ ?”

मीनले आफू कलेज पढ्दै गरेको र पत्रिकामा तस्बिर खिच्ने गरेको सुनाए ।

सिंहले भने, “हामीलाई एउटा सहयोग गर्न सक्छौ ? माघ ५, ६ र ७ (०४६) गते आन्दोलन हुँदैछ । त्यसको फोटो खिचिदिनु पर्‍यो । त्यसका लागि किसुनजीले हस्ताक्षर गरेको चिठी तिमीलाई आउँछ ।”

५ गते चाक्सीबारीमा कांग्रेसको बैठक बस्यो । मीनले आठै प्रहर सतर्क भएर तस्बिर खिचे । पञ्चायतविरुद्ध उपत्यकामा भएका आन्दोलनको तस्बिर क्यामेरामा कैद गरे । चन्द्रशेखर बसेको होटलमा गएर उनले आन्दोलनको तस्बिर दिए । भारतीय पत्रिकामा समेत उनले खिचेका तस्बिर छापिए ।

आन्दोलनको प्रभाव ‘विमर्श’मा पनि पर्‍यो । ‘विमर्श’ फुट्यो । मीन स्वतन्त्र भएर काम गर्न थाले ।

आन्दोलनसँगै गणेशमानसँग उनको राम्रो सम्बन्ध कायम भयो । चाक्सीबारीको ढोका उनका लागि सधैं खुला थियो । मीनले मनैमन सोचे, “लौहपुरुषको एक दशक शीर्षकमा गणेशमानका दुर्लभ तस्बिरहरू समेटेर पुस्तक निकाल्न सकियो भने त गज्जब ! खिच्छु र निकाल्छु ।”

उनले गणेशमानलाई पछ्याउन थाले । तर, विडम्बना ! मीनले गणेशमानसँग एक दशक बिताउनै पाएनन् । सपना साकार हुनै नपाई ओइलायो ।

मीन खल्तीमा जति पैसा छ, त्यतिको रिल किनेर तस्बिर खिच्थे । विदेशी पत्रपत्रिकामा उनका तस्बिर छापिन्थे । ‘इन्डिया टुडे’मा छापिएको एउटा तस्बिरबापत उनले सय डलर पाए । उनी छक्क परे । “एउटा तस्बिरको यत्रो पैसा ?” उनी ‘शक’ भए । ०४६ सालको आन्दोलनको तस्बिर थियो त्यो ।

त्यो फोटोको कथा अब शुरु हुन्छ ।

जनआन्दोलन सफल भयो । चैत २७ गते विजय जुलुस निस्कियो । टुँडिखेलमा विजयी सभा भयो । मीनले कोण–कोणका तस्बिर खिचे । बहुदलीय व्यवस्था फर्किएको खुसियालीमा उफ्रिएर दुई हात माथि उठाउँदै नारा लगाइरहेकी एक युवतीको तस्बिर मीनको क्यामेराले कैद ग¥यो ।

विभिन्न पत्रपत्रिकाले तस्बिर मागे । मीनले आफूलाई मन परेकामध्ये छानेर केही तस्बिर पठाए । जतिलाई पठाए, हरेकमा ती महिलाको तस्बिर थियो । तर कसैले पनि छापेनन् त्यो तस्बिर । सबैले नेताकै तस्बिर रोजे ।

केही समयपछि ‘डन अफ डेमोक्रेसी’ नामक पत्रिका प्रकाशन भयो । त्यसको आवरणमा त्यही तस्बिर थियो । किन राख्यो त्यो तस्बिर ‘डन अफ डेमोक्रेसी’ले आवरणमा ? मीनले अर्थ खोज्न थाले ।

पत्ता लगाए । कारण रहेछ, ‘डोमिनेटेड बाई द पिपुल्स भ्वाइस पावर ।” त्यो किताबको सम्पादक जर्मन नागरिक थोमस बङ थिए ।

मीनले खिचेको तस्बिरकी ती महिला को थिइन् ? उनी आफैंलाई थाहा थिएन । जुलुसबाट कसैले बुरुक्क उफ्रिएर नारा लगायो । मीनलाई गज्जब लाग्यो । उनले क्यामेराको बटम थिचे, तस्बिर कैद भयो ।

किताबले छापेपछि बल्ल पत्रिकाले त्यो तस्बिर माग्न थाले । कतिपय पत्रिकाले त किताबबाटै खिचेर पनि प्रयोग गरे । 

राजा ज्ञानेन्द्रले ‘कू’ गरेपछि कांग्रेस र एमालेले तत्कालीन सरकारविरुद्ध आन्दोलन शुरु गर्दा पोस्टरमा समेत त्यही तस्बिर प्रयोग भयो । कांग्रेस र एमाले दुबैले त्यही तस्बिर आफ्नो पोस्टरमा प्रयोग गरेका थिए । भित्तामा दुबै दलले त्यही पोस्टर टाँसेका थिए ।

नेपाल बन्दको दिन थियो । खानेपानी संस्थानमा काम गर्ने एकजना दाइसँग मीन गफ गर्दै साँझ ‘हिमाल’ खबरपत्रिकाको कार्यालयबाट घर फर्किरहेका थिए ।

“ए मीन ! ती महिलालाई के फिल भयो होला है ? कांग्रेसले पनि त्यही फोटो टाँसेको छ, एमालेले पनि त्यही फोटो टाँसेको छ,” सँगै हिँड्दै गरेका दाइले मीनलाई पोस्टर देखाउँदै भने ।

संयोग नै थियो— जिफन्टको कार्यालय छेउबाट तिनै महिला लुखुरलुखुर हिँड्दै त्यतै आइरहेकी । मीन ‘शक’ भए । उनले चिनीहाले । अनुहार चिने पनि नाम थाहा थिएन । भने, “ल, उहाँ नै हो, उहाँलाई नै सोध्नुस् ।”

\"\"

एकछिन कुराकानी भयो । उनले भनिन्, “यही कुरामा जिफन्टसँग झगडा गरेर आएकी । एमालेले मेरो फोटो मलाई नै नसोधी कसरी छाप्यो ? मलाई सोध्नु पर्दैन ?”

मीनले भने, “किन सोध्नु पर्‍यो तपाईंलाई । मैले खिचेको फोटो हो नि ! फोटोमा तपाईं भए पनि त्यो फोटो त मेरो हो । मलाई पो सोध्नुपर्ने होइन ? बरु कांग्रेसले चाहिँ छाप्नुअघि भीमसेनदास प्रधानले मसँग सोध्नुभएको थियो ।”

“हैन, कांग्रेसले छापेकोमा त मलाई केही आपत्ति छैन,” ती महिलाले भनिन् ।

उनी कांग्रेसकी कार्यकर्ता रहिछन् । पीके (पद्मकन्या क्याम्पस) पढेकी । त्यही बेला विजय सभामा सहभागी हुँदा मीनले उनको तस्बिर खिचेका थिए ।

मौकामा चौका छोपिगए मीनले, उनकै पोस्टरअगाडि उभ्याएर उनकै तस्बिर खिचे । केही कुरा सोधे । ‘नेपाली टाइम्स’लाई समाचार भयो । कुन्द दीक्षितले ‘फलोअप स्टोरी’ भन्दै छापे ।

त्यही मौकामा मीनले उनको नाम सोधे । दुर्गा थापा रहेछ । “महालेखापरीक्षकको कार्यालयमा जागिर खाइछन् । काजमा खटिएर एयरपोर्टदेखि भन्सारसम्म पुगेको सुनाइन् । ट्रेड युनियनको सदस्यसमेत भइछन्,” मीनले दुर्गाबारे सुनाए ।

० ० ०

०४४ देखि व्यावसायिक फोटोग्राफी शुरु गरेका मीनको हातमा कहिल्यै पनि क्यामेरा छुट्दैन । सधैं दुई क्यामेरा बोक्ने मीनले थुप्रै स्वदेशी तथा विदेशी पत्रपत्रिकामा काम गरे । नेपालको ‘विमर्श’ देखि फ्रेन्च पत्रिका ‘ला फिगारो’सम्म उनले कला देखाए । ‘न्युयोर्क टाइम्स’सम्ममा उनका तस्बिर छापिए । जर्मनी, जापान तथा हिन्दी भाषाका थुप्रै पुस्तकमा उनका तस्बिर आवरणदेखि भित्री सामग्रीमा छापिएका छन् ।

आम तस्बिरभन्दा फरक खिच्न रुचाउने मीनलाई सधैं भिन्न कोणको खोजी हुन्छ ।

माओवादी शान्तिपूर्ण राजनीतिमा अवतरण भएको थियो । बेलायती पत्रकारहरू अध्यक्ष प्रचण्डको अन्तर्वार्ता लिन चाहन्थे । मीनले माओवादी नेतृत्वसँग प्रस्ताव राखे । नेतृत्व तयार भयो । बेलायतबाट पत्रकार आए । बुद्धनगरमा माओवादीको पार्टी कार्यालय थियो । मीनसहित बेलायती पत्रकार पार्टी कार्यालय पुगे । मीनलाई देखेपछि ‘ए मीन पनि छौ, तिमी आएछौ, त्यसो भए म निस्किएँ’ भन्दै डा. बाबुराम भट्टराई बाहिरिए । अन्तर्वार्ता सकियो ।

मीनले भने, “अध्यक्षज्यूको एउटा पोट्रे फोटो त लिनैपर्‍यो । त्यहाँबाट उठ्नुस् ।”

“कहाँ खिच्ने त ?” प्रचण्डले सोधे ।

मीनले प्रचण्डको ‘वर्किङ टेबल’ इंगित गर्दै भने, “त्यहाँ ।”

तस्बिर लिएर मीन कुन्दकहाँ पुगे । पहिलोपटक प्रचण्ड ‘नेम प्लेट’सहितको आफ्नो ‘वर्किङ टेबल’मा बसेको तस्बिर ‘नेपाली टाइम्स’मा छापियो ।

यो पनि ऐतिहासिक तस्बिर थियो ।

० ० ०

अहिले ललितपुरको गोदावरीस्थित टौखेलको सिर्जना घरमा मीनले खिचेका तस्बिर प्रदर्शनीमा राखिएका छन् । फोटो पत्रकारिता करिअरको शुरुदेखि अहिलेसम्मका ‘सेलेक्टेड’ ८७ वटा तस्बिर राखिएका छन् । मे ५ बाट शुरु भएको प्रदर्शनी जुन २८ सम्म चल्नेछ ।
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, जेठ ५, २०७५  ०८:२७
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
ICACICAC