site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Nabil BankNabil Bank
‘मलाई चर्चाको तिर्खा छ, त्यो मदन पुरस्कारले मेटाउन सक्छ’
Sarbottam CementSarbottam Cement

ध्रुव सापकोटाले कथा लेख्न थालेको ठ्याक्कै ५० वर्ष भयो । आधा शताब्दी लामो आख्यान यात्रामा उनले सातवटा कथासङ्ग्रह प्रकाशन गरे । उनको पछिल्लो कथासङ्ग्रह ‘विचारको लास’ मुलुकको प्रतिष्ठित पुरस्कार मदन पुरस्कार–२०७५ को सर्टलिस्टमा परेको छ । विचारको लासमा सापकोटाका पछिल्लो समय लेखिएका २१ कथा छन् । लेखककका लागि पुरस्कारको महत्व, नेपाली कथासाहित्यको वर्तमान अनुहार र कथालेखनको विकासक्रमबारे सापकोटासँग राजेन्द्र पराजुलीले गरेको कुराकानीको सार:

यत्ति लामो समय आख्यान लेखनमा बिताउनुभयो, चर्चा खासै भएको देखिँदैन । अहिले आएर मदन पुरस्कारको सर्टलिस्ट (उत्कृष्ट सात)मा पर्नुभएको छ, के कारणले तपाईंको कथासङ्ग्रह चयन भएको होला भन्ने लाग्छ ?
म आफैं पनि आश्चर्यचकित भएको छु । लामो समयदेखि लेखिरहेको छु । पहिलापहिला पनि मदन पुरस्कारलाई लिएर मेरो चर्चा हुने गथ्र्यो, यद्यपि केही समयअघिसम्म त यसरी सर्ट लिस्ट निकालिँदैनथ्यो । पहिला पनि मदन पुरस्कारका केही जुरी मेम्बर मेरो पुस्तकको प्रशंसा गर्थे, राम्रो छ तपाईंको पुस्तक भन्थे । तर मलाई पुरस्कार दिइएन । म कतै हिँड्ने, गुट बनाउने, प्रचारमा लाग्ने काम गर्दिनँ । खुरुखुरु लेख्ने काम गरिरहेको छु । तैपनि यस पटक सर्ट लिस्टमा परेछु, खुसी छु ।

सर्ट लिस्टमा परेपछि कस्तो प्रतिक्रिया पाउँदै हुनुहुन्छ ?
मदन पुरस्कारको सर्ट लिस्टमा परेपछि चर्चा खुबै हुँदो रहेछ । प्रकाशकले मेरो पुस्तक बिक्री बढेको छ भनिरहेका छन् । कति बढ्यो त्योचाहिँ थाहा छैन । अनौठो कुरो पनि तपाईंलाई बताऊँ, विचारको लास सर्ट लिस्टमा परेपछि मेरा दुश्मन बढेका छन् । कुरा काट्ने काम निकै हुन थालेको छ । छिद्रान्वेषीले काम पाउन थालेका छन् । मज्जा लागिरहेको छ ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

अब के यो पटकको मदन पुरस्कार तपाईंले नै पाउनुहुन्छ त ?
पाए त राम्रै हो । मुलुककै प्रतिष्ठित पुरस्कार पाउनु खुसीकै कुरा हो नि ! नपाए पनि कुनै दुःख लाग्ने छैन । किनकि, मैले यसअघि पनि आख्यान लेखेकै हो, पुस्तक निकालेकै हो । यति हुँदाहुँदै पनि मेरा केही शुभचिन्तकचाहिँ यो पुरस्कार मैले पाओस् भन्ने चाहन्छन् । सर्ट लिस्टमा परेकामध्ये सबैभन्दा सिनियर लेखक पनि त म नै हुँ ।

ध्रुव  सापकोटा राम्रो लेख्दालेख्दै पनि कम चर्चा पाएको वा ओझेल पारिएको लेखक भन्छन् नि ?
लेखन मेरा निम्ति एउटा नसा हो । रक्सी वा चुरोटको नसाजस्तै । छाड्न नसकिने आदत बसेको छ । साहित्यमा सुरुमा लागिहालियो, अहिले छाड्न मन लागेन । चर्चा नहुनुको कारण त गुट नहुनु या मित्रहरु नहुनु हो । म देखिने गरी नै राजनीतिक पार्टी (काङ्ग्रेस)मा पनि लागिनँ, कम्युनिस्टमा लाग्ने त कुरै भएन । मेरो लेखनलाई मन पराउने केही मित्र तथा शुभचिन्तकका कारण म अहिलेको अवस्थामा छु । कुनै पनि पार्टी र गुटले मलाई उचालेका होइनन् । भन्नै पर्दा– चर्चा गरिदिने मित्रको अभावका कारण म पछाडि परेको हुँ भन्ने लाग्छ ।  

Global Ime bank

६८ वर्षको हुनुभयो, लेखन ऊर्जा उस्तै छ ?
कहिलेकाहीँ त लाग्छ– अब छिट्टै ऊर्जाको स्रोत सुक्दैछ । ‘म शून्यमा शून्यसरी बिलाएँ’ पो हुन्छ कि भन्ने पनि सोच्छु । दिमागमा कथाका प्लट आउन पहिलाभन्दा निकै कम हुँदै गएको छ, घटनाका झिल्काले कम छुन थालेका छन् । लेखनलाई वातावरण, प्रोत्साहन र उत्साहजस्ता कुराले पनि असर पार्छ । 

तपाईं प्रविधिमैत्री हुनुहुन्न, अझै पनि हातैले लेख्नुहुन्छ नि ?
प्रविधिमैत्री नहुँदा केही घाटा पनि भएको छ । पत्रकार–सम्पादकहरु कथा माग्न आउँछन्, मैले हस्तलिखित कथा दिँदा कम चासो दिन्छन् । कार्यालयमा टाइप गर्ने मानिस छैन पनि भन्छन् । यसकारण पनि मेरो चर्चा कम भएको हो । म अलि पुरानै मानिस पो भएँ कि भन्ने पनि लाग्छ ।  

आधा शताब्दी लेखनमा बिताइसकेको लेखकलाई पुरस्कारले के दिन्छ ?
मलाई अब आर्थिक लोभ छैन, मेरो पारिवारिक अवस्था राम्रै छ । त्यसकारण पुरस्कारबाट पाइने पैसाप्रति मेरो कुनै मोह छैन । मुख्य कुरो चर्चा हो, जुन पुरस्कारले दिलाउँछ । मलाई यतिखेर चर्चाको तिर्खा छ, त्यो तिर्खा मदन पुरस्कारजस्ता पुरस्कारले मेटाइदिन्छ । 

नेपाली आख्यानकारिताको आधा शताब्दीदेखिको साक्षी हुनुहुन्छ, यसको यात्रा कसरी अघि बढिरहेको देख्नुहुन्छ ?
अहिले लेखनको फ्रेमवर्क नै परिवर्तन भइसकेको छ । विविधता आएको छ । लेखक नै पनि सयौं छन्, तिनै लेखकबाट छानिएर पाँच–सात जना यसमा जम्ने हुन् । मैले लेख्न सुरु गर्दा अत्यन्त थोरै कथाकार थिए । अहिले त धेरै छन्, जुन राम्रो पक्ष हो । प्रतिष्पर्धाबाट छानिएर र खारिएर कथाकार अगाडि आउँदा समग्र नेपाली कथासाहित्यलाई फाइदा पुग्छ । अहिले कथाकारको ‘क्वान्टिटी’ प्रचुर छ, अब यसैबाट ‘क्वालिटी’ आउने हो ।   

उपन्यास, संस्मरण वा आत्मकथा बिक्छ, कथा बिक्दैन भन्छन् नि प्रकाशकहरु ?
संस्मरण र आत्मकथा अब झुटका पुलिन्दा भइसके । पाठकले त्यसलाई विश्वास गर्नै छाडिसके । उपन्यास अलि बिक्ला, कथा पनि नबिक्ने भन्ने त हुँदै होइन । कथाका पुस्तक प्रकाशित भएपछि त्यसलाई ढङ्ग पुर्‍याएर प्रचार गर्नुपर्‍यो नि, विज्ञापन गर्नुपर्‍यो ! ठाउँठाउँमा पुर्‍याउनुपर्‍राम्ररी जानकारी दिनुपर्‍यो, तब पो बिक्छ कथा । ग्ल्यामर आत्मकथा वा संस्मरणमा भए पनि अब तिनका दिन सकिएर कथाका दिन आएका छन्, कथा बिक्छ । 

सर्ट लिस्टमा परेका सात पुस्तकमध्ये कतिवटा पढ्नुभएको छ ?
एउटै पढेको छैन । अब पढ्नुपर्ला ।  

एउटा लेखकले अध्ययन गर्नु, घुम्नु, अनुसन्धानमा लाग्नु आवश्यक छ भनिन्छ नि ?
अध्ययन, भ्रमण र अनुसन्धान अनावश्यक होइनन्, तर मुख्य कुरो प्रतिभा हो । प्रतिभा वा लगन छैन भने त्यसले संसारै चहारे पनि केही लेख्न सक्दैन । प्रतिभाशाली मानिसले भ्रमण गर्नु वा अध्ययन गर्नु राम्रो कुरा हो । त्यसले लेखकको लेखनीमा चमक ल्याइदिन्छ । शैली र शिल्पलाई उज्यालिदिन्छ । लेखनका नयाँनयाँ आइडिया अध्ययनले दिन्छ । भ्रमणबाट बिम्ब निर्माणमा मद्दत मिल्छ । मेरो विचारमा एउटा लेखकलाई स्तरीय बन्न ५० प्रतिशत प्रतिभा र ५० प्रतिशत अध्ययन र भ्रमणले मद्दत गर्छ । 

तपाईंलाई लेखनमा कसको प्रभाव परेको छ ?
राम्रो पुस्तक पढेपछि प्रभाव त परिहाल्छ । स्तरीय लेखकले लेखेका कृतिले लेखनका ढाँचा, शैली, प्रस्तुति र प्रयोगमा प्रभाव पार्छन् । तर पनि हामीले आफ्नो शैली निर्माण गर्नुपर्छ । अरुका राम्रा पुस्तक पढ्दा हामीले पनि लेखनमा आफ्नै ढाँचा निर्माण गर्नुपर्छ भन्ने ज्ञान हुन्छ ।

नेपाली साहित्यको समालोचना किन यति टाक्सिएका ?
समालोचनाको जिम्मा त्रिभुवन विश्वविद्यालयका शिक्षकका हातमा रह्यो । ती अलि टे«डिसनल छन् । तर त्यहाँ पनि केही राम्रा समालोचक छन्, तिनलाई अध्ययन–अनुसन्धानको उचित अवसर मिलेकै छैन । राम्रा समालोचकले नयाँनयाँ पुस्तक वा अनुसन्धान गर्नै पाएका छैनन् । आर्थिक र समयाभाव तिनले भोग्नुपरिरहेको छ । त्यसकारण पनि नेपाली साहित्यको समालोचना ‘कामचलाउ’ मा सीमित हुन पुग्यो । व्यक्तिगत सम्बन्ध वा सामान्य लेनदेनका आधारमा मात्रै टिकेको छ समालोचना अचेल । त्यसैले यो उतिविधि विश्वसनीय पनि हुन सकेन । 

यति लामो समय लेखनमा बिताइसक्नुभो, अब के लेख्न बाँकी छ ?
मैले राम्रो लेख्न बाँकी छ, खास केही दिन सकेको छैन । मबाट केही आउला कि भन्ने प्रतीक्षामा छु । आशा गरेको छु– कुनै दिन एउटा राम्रो चिज अवश्य लेख्नेछु ।    

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, साउन २५, २०७६  १२:३९
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC